Acceso a la atención médica Press Releases

13 de Junio de 2024

N.J. Assembly Financial Institutions & Insurance Votes to Approve Legislation Aimed at Alleviating Medical Debt

Earlier today, the New Jersey State Assembly Financial Institutions & Insurance Committee voted to move the Louisa Carmen Medical Debt Relief Act forward. A3861, sponsored by Assemblywoman Verlina Reynolds-Jackson, Assemblyman Wayne DeAngelo, Assemblyman Anthony Verrelli and Assemblyman Herb Conaway, will now head to the Assembly floor for further consideration.

9 de Mayo de 2024

Encuesta: la mayoría de los pacientes y sobrevivientes de cáncer tienen o anticipan deudas médicas

Aproximadamente la mitad (49%) de los pacientes y sobrevivientes de cáncer declaran estar agobiados por deudas médicas, junto con algunos (13%) que afirman anticipar deudas médicas como parte de su plan de tratamiento, según una nueva encuesta que forma parte de la iniciativa conocida como Survivor Views (en inglés) de la Red de Acción Contra el Cáncer de la Sociedad Americana Contra el Cáncer (ACS CAN, por sus siglas en inglés).

7 de Mayo de 2024

Advocates Hold Cancer Action Day at Capitol, Urging Lawmakers to Expand Access to Biomarker Testing & Paid Medical Leave, Address Medical Debt

Earlier today, American Cancer Society Cancer Action Network (ACS CAN) volunteers rallied at the Pennsylvania State Capitol as a part of their annual Cancer Action Day advocating for several legislative proposals that aim to address the needs of patients across the cancer continuum. The American Cancer Society Cancer Action Network (ACS CAN) gives people impacted by cancer a powerful voice with lawmakers by holding an annual Cancer Action Day.